my life

my life

Friday, March 27, 2009

Ugly Vietnamese

Semua orang ada positif dan negatif.Lama2 kita akan terbiasa dengan sikap sesetengah orang yang kita tak mampu mengubahnya. Sama ada disebabkan, budaya, persekitaran dan cara dibesarkan.
Apa yang pasti sesetengah mereka sukar untuk mengakui kesilapan atau tak nak mengaku perkara yang mereka tak tahu nak buat sebaliknya salahkan orang lain. Orang kata dah lah tak tahu tapi buat2 tahu..dan tak tahu nak tanya dan menyakitkan hati mereka menyalahkan orang lain pulak.
Pertama: Orang Vietnam ini dah menyebabkan laptop aku diserang virus masa mula2 dia orang set up internet. Ada ke pandai buka homepage lagu vietnam guna pc Mummy. Jadi menyebabkan window explorer tu akan automatik hanya buka homepage Vietnam. Bila buka yahoo ke ..apa ke...terus automatok pergi homepage Vietcite... Dia org yg menyebakan virus ni masuk dan menyalahkan komputer aku pulak. So sekarang ni ..laptop Mummy dah jadi aksesori je lah ..kena guna laptop Babah dulu.
Kedua:DVD Player untuk tv. Dah lah lambat sangat setup kat tv. Lepas tu pasang untuk volume home teater.Jadi mana ada suara. Mummy duduk je la tersengih dengan Babah. Sebab lama sangat Babah pun tunjuk la cara nak pasang cable semula. Tapi tak nak mengaku tak tahu juga.
Ketiga: Babah cakap keter wife kawan dia terlibat dgn xcident. Driver dia dah parking keter. Bila wife buka pintu keter..tetiba motor langgar pintu tu. Tapi kat sini yang bersalah ialah peman du keter itu walau anda sudah parking di tempat yg betul.
Pengajarannya ialah..jangan layan dan percaya sangat dia orang ni..buat menyakitkan hati jer.

No comments:

Post a Comment