my life

my life

Sunday, April 24, 2011

Cerpen: Terima Kasih Cinta

Sepanjang malam saya tidak boleh tidur. Sangat-sangat mengantuk dan melayang kepala ni. Saya tidak kesah jika tidak ada duit untuk balik kampung hari ini. Tapi hati saya sangat sakit. Saya sangat pening dan mengantuk untuk memandu bagi 3 jam. Saya sudah sedia untuk mendail mana2 nombor untuk bank in duit pada saya. Saya sudah sedia dengan seuncang barang kemas untuk dijual!


Saya sudah bosan dengan alasan! Bosan dengan orang yang hanya tahu bercakap. Orang yang katanya mereka bukan datang untuk makan. Tapi untuk berkumpul.Ha ha..cuba kau kumpulkan kalau tiada makanan. Tak sangka perangan buruk orang Melayu tetap ada. Tapi kenapa jika ada alasan tidak berdaya..ada pulak ayam, pelbagai sos dan sosej ini sempat suruh beli. Kenapa pula lepas adik beradik saya balik..baru bak sebok beli. Kalau korang nak makan untuk adik -beradik korang sendiri..korang cakap la awal2. Korang plan lah betul2. Jangan lah SAMPAI CAKAP TUAN RUMAH TAK PAYAH BELI APA2..SEDIAKAN TEMPAT SAHAJA. JANGAN LAH CAKAP START PETANG...KONON ADA HAL MASING2 MALAM KATANYA.


JADI AKU TAK PAYAH LAH NAK JEMPUT ADIK BERADIK AKU KAN. SEBAB KORANG NAK MAKAN UNTUK KORANG JE KAN!


LAIN KALI BAWA SENDIRI GULA, GARAM KICAP YER.KOPI SEKALI. NANTI LAKI KO JUGA YANG TERPINGA2 NAK MINUM. SEBAB SETAHU AKU..AKU TAK PERNAH MEMINTA2 KAT RUMAH ORANG.

No comments:

Post a Comment