my life

my life

Wednesday, November 2, 2011

Barang2 Baby Yang Belum Settle Lagi...

Dah beli barang baby minggu lepas.. habis dalam RM 350 plus. Mostly baju la yang dibeli..Tapi ada beberapa yang belum settle lagi. Takla penting sangat yang ni boleh recycle mana yg ada...tapi lebih baik prepare ..


1) Tilam dan bantal.

Ada banyak di pasaran tapi nak cari yang isi kekabu dan saiz besar sikit. Jadi lembut la. Yang banyak adalah tilam span. Zafri punya ada lagi..(macam tak guna pun..tapi caler biru).

2)Katil baby

Basuh balik katil baby dalam stor...Argh yang ini dah basuh...cleaner yang basuh. Tinggal nak pasang terus je. Problem juga nak pasang balik...sebab abang2nye dah sah akan masuk buat main. Warna masih elok walau dah berusia 6 tahun. Cuma ingat nak tambah reben besar caler pink.


3)Gelang kaki baby.

Not important..tapi babah yang nak beli sangat. Dah survey..harga dalam RM 400 ke 600. Kalau brand Mickey Mouse dalam RM 1000. Tapi takde choice. Sebab Mummy sangat memilih untuk cari design yang simple dan very soft & safety to the baby. Nanti ingat nak survey kat Teluk Intan masa raya haji.


4) Baju baby & dress

Hari tu dapat dalam 4 helai je. Semua warna pink. Akan tambah 2 helai lagi dan add one more dress yang kecik. Babah cakap 2 hari pakai habis la ni. Sebenarnya nak recycle baju baby Zafri..still ok lagi untuk newborn. Dress tu stand bye utk pakai masa kenduri / majlis cukur rambut.


5)Headband

Hari tu dah nampak..tapi tak ambik sebab macam besar sangat dan serabut. Akan cari next week kat JJ dan try do it my self kalu rajin.


6) Car seat baby

Yang ni pun recycle balik zafri punye. Ada dalam stor. Belum basuh lagi.


Ok..lain2 akan dibereskan secepat mungkin. Stroller baru pun kena fikir juga untuk dibeli sbb yang ada utk budak besar.

1 comment:

hatikristal said...

baru start shopping ye is... sronokkan shopping barang baby... aku ni gile beli baju tp semua aku beli unisex jer since gynae aku pesan jgn beli baju girl sgt w/pun scan nampak girl... dh byk jadik scan girl bile kuar boy... tk ke haru.. aku lg byk barang kena beli sbb anak aku yg 2nd tu dh 5 thn.. barang2 diepun ntah ke mana... byk aku dh sedekahkan kt org... skali shopping mcm nk sambut first baby jer..:)

Post a Comment