my life

my life

Friday, November 4, 2011

Mummy..yang korek tanah tu apa? & Pokok Mangga

Alhamdulillah...rezeki
Marah kat semut..



Sampai ke tak?







Semalam..lepas balik sekolah, anak manja Mummy si Iman tanya,


Mummy yang korek tanah tu apa?


" Puas aku fikir..last2 aku gelak...aku cakap "farmer".



Sebab hari ni dia ada test...general knowledge. Sebab malam tadi dia sebok match the picture pasal occupation..yang lain dia ingat..teacher, fireman, policeman, judge, soldier..alih2 dalam keter dia tanya aku ..soalan tu. Aku cakap.."ha..Iman lupa ke?"



Citer pasal farmer..Mummy nak tunjuk kerje si Iman lepas balik sekolah atau petang...Dia sebok pergi belakang rumah mengutip buah mangga. Seronok tengok budak ni. Kalau kat sekolah jangan harap nak bersuara tapi kat rumah...ayo yo..bising dan lasak. Puas dia membebel yang ni dah yellow..boleh makan...yang ni green lagi...lambat betul. Kalau banyak dipungutnye seronok dia menyanyi2. Dalam sehari adala dia ambik dalam 6 ke 8 biji.


Alhamdulillah dia ada pengalaman kutip buah mangga kat belakang rumah sendiri.

No comments:

Post a Comment