my life

my life

Monday, March 28, 2011

Kejahilan ...itu perlu diatasi

Saya dah tua..I'm 33. Tapi saya masih jahil dan masih banyak untuk dipelajari. "Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang. Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Yang maha pengasih lagi maha penyayang. Yang menguasai hari kemudian. Pada-Mulah aku kembali. Dan kepada-Mu aku mohon pertolongan. Tunjukkan kami ke jalan yang lurus iaitu jalannya orang-orang yang Engkau beri nikmat. Bukan jalan mereka yang Engkau murkai, dan bukan pula jalan mereka yang sesat". Bila saya baca dan memahami erti ayat Al-Fatihah ini..jiwa akan tenang. Tanpa pengertiaan tak dapat nak menjiwai ...tak mampu nak khusyuk dalam solat. Bila dibaca berulang..terasa saya hanya hamba yang kecil. Sebab itu saya cuba untuk memahami erti ayat2 al-quran ni. Sungguh rugi la orang macam saya yang tak tahu bahasa Arab. Jadi perlu baca selalu...baru ingat.

Sunday, March 27, 2011

Babah operation

ESOK BABAH OPERATION-SLIP DISC. HOPE EVERYTHING OK.

Iskandar: McQueen bday Cake & scooter

Ok..seperti yang dijanjikan untuk anak manja Mummy ni. Bday cake ala2 McQueen car sudah la siap. Ini gambar final touch up. Iskandar & Iman tolong bubuh deco2 sikit @ caler sweet2 ni. memang eye catching. Iskandar cakap "the cake look pretty". Ada pretty pulak kek ni. Bubuh topping coklat dgn choc rice dgn mn.

Bentuk car tu..tambah kek lain..buat fonding dari icing sugar.

Iman pulak sudah siap untuk cake bday dia nanti. Iman nak Mummy buat "mater" pulak. Peminat2 citer car Mcqueen memang dah kenal sangat dengan karektor2 carton ni kan.
Ok. Ini pulak gambar scooter yang import dari Vietnam. Dulu pun ada scooter juga..scooter tu dah tinggal kat Vietnam. Yang ni pun beli kat kedai yang sama. Mummy cakap kat sini scooter mahal dan tak cantik. Jadi beli kat Vietnam. Satu scooter tak sampai 50 ringgit pun. Ada absober lagi. Sebenarnya kat Vietnam ada banyak design mainan dia dan caler2. Untuk scoter budak setahun pun ada..tapi tak beli sebab Babah kata tak boleh lipat..camna nak bawa balik. Takpe Zafri..lain kali kita beli scooter adik pulak ye.