my life

my life

Saturday, February 19, 2011

Jln2 Singapore Part 4- Safari Night Zoo




Wajib ke Zoo ini untuk merasai sesuatu yang berbeza. Ia hanyalah sebuah Zoo..budak2 kan suka Zoo. Tapi zoo yang ini terkena di waku walam ..the first zoo at the night. Malaysia pun ada juga zoo Taiping di waktu malam. Ada yang kata begitu apabila kita becakap nak pergi Safari night Zoo. Persoalannya adakah kita mampu maintan kan zoo itu. Untuk membuka sesuatu tempat yang baru itu senang tetapi nak maintain cantik tu susah. "Services & hospitality"..aha itulah yang kita nak juga.. zoo yang terurus.

Entrance zoo memang superb. Memang ala2 safari dengan obor2 api yang dibakar menggunakan minyak tanah. Memang bau minyak la juga. Persembahan tarian api Iban pun superb. Budak2 suka tapi jangan buat tau..mau terbakar . Iman cakap dia tiup api. Rasa nak dekat 30 minit juga aku berdiri kat sini tengok dia org tiup api ni..entertaining...

Tram zoo pun besar..dan tak tunggu lama. Untuk mereka yg kurang upaya dan bawa stroller cam Mummy ni memang disuruh pergi tunggu depan. Oleh kerana night zoo..tram ni kena jalan senyap je la..dan takde lampu. Iskandar pun tak boleh buka torclight dia. Tak pasal kena terkam pulang dengan binatang2 tu nanti. Sebab ada binatang2 nye tidak berpagar.. syok juga sebab dekat..nampak tenuk tido, gajah tido ..( first time tgk gajah tido). Rupa2 nye banyak binatang yg aktif. paling aktif waktu malam ialah wolf. and hippo.Takut aku kot2 terlepas. Kat zoo ni..semuanya dalam hutan. Takde tempat tinggal binatang yg dibuat dengan simen. So nampak real la kalu gajah tu tertido tergolek je kat tanah.

Habis dlm RM 350 juga kat zoo ni shj. Iyalah kena convert duit SD ..RM x 2.3. Apa yang tak best kat zoo ni ialah kena bayar untuk gambar SD 20 maknanya dlm RM 45 . Patutnye bagi free la as souvenier. Pada pandangan Mummy .mmg ramai expatriate pun yg masuk kat zoo ni..

Ada satu lg persembahan yg kita org miss ..dah full . The next show at 10.30. tak sempat dah ni..budak dah penat. Apapun puas hati dengan zoo ni. Sbb cantik, bersih, terjaga..Deretan kedai makan pun cantik.

ps. Antara zoo Negara, Mini Zoo Hai Nam Vietnam dan Zoo Singapore. Aiseeh malu tengok zoo kita.

No comments:

Post a Comment