my life

my life

Saturday, February 19, 2011

Orchard Road -Jln2 Singapore -Part 2

zafri...view from the Marriot
Orchard Road..
Tempat ini dipenuh shopping complex di sepanjang jalannya. Dari segala butik berjenama PRADA dll yang tidak disinggahi saya. Bilik saya betul2 berhadapan ION Mall , Singapore. Shopping complex yang paling cantik di sini..sebab sepanjang malam dinding yg berkaca nya menjadi satu screen besar.

Malam Pertama..makan di kedai Halal level 5, sebelah Hyatt..tak ingat apa nama bangunan shopping ni. Kuetiow kerang dan nasi ayam. Rasa sedap juga.

Hari pertama ..Mummy bawa budak2 makan McDonald di dalam Lucky Plaza

Malam Kedua..pergi area Merlion ( patung Singa-landmark).Amazing viw here..tempat yang wajib dilawati..tapi waktu malam je la. Pergi naik train je..balik naik teksi. Iman dah tertidor kepenatan..jadi tapau KFC makan kat hotel.

Hari Kedua..Makan di Asean Food Court , Lucky Plaza. Mencari kedai2 Indon yang halal..tawakallah je lah ..tengok2 wanita bertudung ni makan. Ada dua kedai kat sini..satu Indonesian Food dan Nasi Padang. Budak2 makan Bakso, Mummy makan nasi dengan ayam bakar. Sedap juga sebab lapar nak makan nasi.

Malam ketiga. Makan lagi di Lucky Plaza.. sbb nak pergi Safari Night Zoo. Takut kat situ tak jumpa makanan halal ..ala mahal lagi.

No comments:

Post a Comment