Bila aku sudah buat keputusan dan tak dihargai...aku tahu aku sudah tersilap.
Jadi tolong jangan buat janji2 lagi kerana aku sudah tawar hati. Dan aku takkan peduli lagi walau aku akan ada 4 orang anak.
Yang sentiasa mengingatkan aku, yang risaukan aku dan yang selalu mendoakan aku adalah seorang insan bergelar emak. Itu yang pasti. Ada hutang yang perlu aku bayar...yang harus aku lansaikan.
Kalau selama ini orang ambik mudah hal aku dan anak2...aku masih boleh terima. Dan rasa cukuplah orang menghina adik beradik aku yang selama ini membesarkan aku. Tak pernah pun adik beradik aku meminta atau menyusahkan orang ..ipar duai.
Kalau perihal nak potong rumput sekangkang kera pun nak telepon sampai 2-3 kali...kau boleh fikir sendiri siapa yang tak tahu menguruskan diri.
Minta maaf ...aku tak mampu mengalah lagi. aku sudah berada dbatasan aku sendiri. Masih ada ruang kosong dalam diri aku perlu diisi ...Alhamdulillah ujian ini mendekatkan diri aku pada Allah. Terus terang aku tak termakan dengan hal duniawi ini lagi.
my life
Saturday, September 3, 2011
Friday, August 19, 2011
Alhamdulillah...terima kasih Allah
Lambat betul nak update blog ni bila time bulan pose...bila malam dah terasa kenyang sangat..bila siang dah keletihan.
Sabtu lepas seperti biasa Mummy gi pregnancy checkup. Biasala..akan mengambil masa yang lama untuk menunggu, biarpun appointment dah dibuat. Datang sampai kul 9.30 tetapi dapat jumpa jam 1.30. Jangan berkira hospital swasta atau gov...Apatah lagi kalu doc yang kita kejar tu fully booked. Sekali lagi saya ambik dgn Dr Noor Intan...sama macam pregnant Iman. Iyalah kalau boleh kita lebih selesa dengan doc pompuan kan? Don't worry..sampai je, timbang berat dan ambik urin..nurse dah boleh bagi tau kat kita supaya boleh gi mana2 dulu..dan datang semula dalam 12.30.
Jadi Mummy gunakan masa itu untuk pergi beli baju raya untuk anak2 kat JJ Seremban. Ada la sikit2 sale sebab husband malas nak gi kat KL. Walaupun tak ada pilihan sangat tapi baju budak lelaki bukannya banyak pilihan pun kalu kat mana mana kan? Harga kat mana2 pun sama la kan.. Shopping dgn budak2 ni pun mana boleh lama2..dia orang dah meragam.. udah penat dan kena buka puasa le dia org.
Lepas beli barang patah balik ke hospital. Hari ni dapat scan jantina dan scan 3D. First time doc cakap ini baby girl..! Alhamdulillah...ramadhan ini membawa berita paling manis.
Walau hidup ini tidak sentiasa indah dua tiga menjak ni...cukuplah berita ini memberikan kegembiraan yang amat mendalam di dalam diri saya. Biarlah berita ini memberi kekuatan dalaman pada seorang ibu yang lemah seperti saya.
Thursday, August 11, 2011
Kerenah Iman & Iskandar Pose
Dah masuk minggu kedua puasa..baru la nak update. Penat juga rasanya..tak larat. Ok ini gambar anak bujang no 2 pada hari pertama selepas bbuka puasa. Tak plan pun nak suruh Iman puasa penuh...tak sangka pula dia elok je bangun sahur. Lepas berbuka..maka dia pun tertidur bergelimpang di lantai...kepenatan dan kekenyangan. Sampai tak cukup tangan dia nak sumbat semua makanan...Mummy suap lagi. Dia berbuasa penuh pada minggu pertama. Tapi di hujung minggu ...dia dah mula bosan..cakap tak nak "kuasa". Kebetulan pula tengah sakit gigi..sebab gigi kekal sudah nak tumbuh dan gigi susu goyang2 tapi tak tercabut2 juga. Minggu kedua dia dah susah bangun sahur. Ada juga dia tahan sampai ke waktu berbuka...tapi lepas tu dia puasa separuh hari je. Takkan Mummy nak paksa budak 5 tahun yg tak bangun sahur ni puasa penuh. Tapi hari2 demand nak minum air laici...dan makan buah laici dgn strawberry.
Yang Iskandar pula ...minggu pertama memang susah nak bangun sahur...jadi puasa tak penuh. Minggu kedua ni baru senang bangun sahur ...baru minggu ni puasa penuh..harap2 berkekalan la untuk abang yang umur 6 tahun ni. Dia suka makan roti john dengan ikan siakap waktu berbuka.
Subscribe to:
Posts (Atom)